Ik ga op reis en neem mee…

Wat is onmisbaar als je op vakantie gaat? Wat neem je mee, of doe je als je uit eten gaat en je wilt het gezond houden?

Voor de meesten in deze regio een dag op de teller tot aan de zomervakantie. Nog wel even een berichtje van ons. Een extra steuntje in de rug, voor als je het even niet meer weet. Hierbij geven we een overzicht van tips, trucs en supplementen om de zomer goed door te komen.


Je ritme is tijdens de vakantie over het algemeen anders, maar dat hoeft niet te betekenen dat je hetgeen je zo hard voor werkt/gewerkt hebt, zomaar over boord hoeft te gooien.
Ook hier weer: de 80/20 regel.
Nog steeds 80 % nadenken en 20% vakantie vieren!

Neem, als het kan, niet alleen maar brood voor het ontbijt, maar wissel dat af met fruit, Griekse yoghurt, of een gebakken ei.
Als het warm weer is, is fruit een lekker fris tussendoortje, maar ook prima om je water mee op te leuken.
Schijfje citroen en takje munt in je spa rood, ziet er niet alleen heel feestelijk uit, het is ook geen caloriebom.


Gaat de BBQ geregeld aan, sla dan de kant en klare sauzen even over, maar maak een verse quacamole, of tzatziki erbij en laat het stokbrood weg.
Vlees/vis  en groente van de bbq, kan prima!


Wanneer je uit eten gaat, vraag dan de saus apart, kies voor een lekkere salade en vraag extra groente in plaats van patat.Een sorbetijsje van fruit of een waterijsje als toetje past ook prima.

Voor onderweg zijn er de volgende opties:
– vers fruit
– (gedroogd fruit met mate voor de extra vezels en darmondersteuning. Dan nemen we de hoge suikerhoeveelheid even op de koop toe.)
– zak ongebrande, ongezouten noten (kan ook mee in handbagage)
– plakjes bananenbrood per stuk verpakt, is ook een prima healthy snack.- rauwkost


Ga je op reis? Neem dan deze supplementen in ieder geval mee:
“D3 hoeft nie”, want als het mee zit ga je ergens naar toe waar de zon schijnt.
Wanneer je anders eet in het buitenland, gaan je darmen als eerste reageren, dus een- Multivitamine en een probioticum is noodzaak.
Je krijgt dan in ieder geval genoeg voedingsstoffen binnen en extra darmondersteuning.- Vitamine C is onmisbaar voor als de weerstand laag is, of je door de zon verbrand bent.Magnesium, voor een goede energiestofwisseling en als je actief geweest bent, is het een spierontspanner en helpt spierkramp voorkomen.


Beweging op vakantie:
Wandelen,  fietsen, suppen, kanoën,  zwemmen zijn allemaal goede activiteiten voor op vakantie. Blijf in beweging en doe iets wat je leuk vindt.
Ben je toch volledig uit de bocht gevlogen? Pak het de volgende dag weer op…er is geen man overboord.


Wil je daar hulp bij, dan kun je natuurlijk ook ons 21 dagen plan doen, of het intensieve 8 weken take control voedingsplan.

Enjoy the summer!

Geef een reactie

Black
friday

nu ons vernieuwde e-receptenboek

40% korting